donderdag 4 oktober 2018

DE LAATSTE VOLLE DAG

Tja, de laatste volle dag is al weer aangebroken... Vandaag hebben we helemaal niets gepland. Na het ontbijtje in het hotel pakken we de metro naar Times Square. Hier wandelen we nog wat rond en Monique koopt nog een bloesje bij de GAP.
Dan lopen we een stukje 42nd Street af en komen door Bryant Park heen. Het is weer heerlijk weer en het park(je) is dan ook druk bezocht. We lopen om de Public Library heen naar Grand Central.
Hier genieten we een tijdje van de geweldige vertrekhal en eten een heerlijk taartje in de Food Court. Dan pakken we de metro naar Wall Street. We lopen wat door de Financial District en richting het water. Daar is het ook heerlijk toeven. Veel mensen eten hier hun lunch in het zonnetje met zicht op het water. Wij zitten ook een tijdje aan het water en lopen dan verder naar South Street Seaport. Hier zit namelijk een TKTS die (last minute) musical kaartjes verkoopt met een flinke korting. We willen vanavond graag naar een musical, welke maakt eigenlijk niet zo veel uit. Het wordt uiteindelijk... Alladin! Die speelt in het New Amsterdam Theatre, vlakbij Times Square. We hebben de avond voorstelling, dus we hebben nog genoeg tijd om nog wat door de stad te wandelen. Maar eerst doen we een lunch in een hele hippe tent bij South Street Seaport. We zitten in een soort hangstoelen aan een open raam. Heerlijk! Dan nemen we de metro naar de High Line, een park gemaakt op een voormalig trein traject.
Het is heel mooi aangelegd op een meter of 3 boven straat niveau. Vanaf de High Line heb je af en toe hele mooie doorkijkjes over de straten van Manhattan. We zijn hier in februari 2012 al eens geweest, maar nu is het allemaal veel groener en bovendien ook nog wat verder afgemaakt. We lopen de hele High Line af en aan het einde nemen we de metro weer terug naar ons hotel. Overigens komen we aan het einde allemaal verklede mensen tegen, want vlakbij is er een Comicon bijeenkomst. Erg leuk om te zien. Na wat relaxen op de hotelkamer gaan we weer richting Times Square. Ons laatste avondmaal doen we bij Dallas BBQ. Op zich wel lekker, maar niet voor herhaling vatbaar. Dan lopen we naar de overlant van de straat, naar het New Amsterdam Theatre. Een prachtig art nouveau theater van ruim honderd jaar oud.
We zitten eigenlijk verbazingwekkend goed voor wat we er voor betaald hebben; op rij 2 van het middelste deel van de zaal. De musical zelf is in één woord: Super! Wat een gave choreografie, stemmen en decors! Echt een maatje beter dan in Nederland. De zaal is uitverkocht en het publiek is erg enthousiast. We hebben echt enorm genoten als we zo’n 2,5 uur later weer naar buiten komen. Als we weer terug zijn in het hotel wacht ons nog een vervelend klusje; de koffers inpakken. Maar morgen eerst nog naar de Statue of Liberty voordat we naar huis vliegen!

1. Wat leuk om zo NY af te sluiten, met een musical. En wat handig dat dat verkooppunt er is voor last minute kaartjes. Goede reis naar huis alvast, en geniet nog even van de laatste uurtjes in NY.

BOOT, TREIN, VLIEGTUIG EN AUTO

De laatste dag van deze heerlijke vakantie is helaas al weer aangebroken. Maar er staat wel eerst nog iets leuks op het programma! Na opnieu...